Skip to content

29.MÄRTSIL TARNEID EI TOIMU! HÄID PÜHI!

Guinness

Guinness

Julge tummine õlu Iirimaalt, millel on kuulus kreemjas vaht ja mida müüakse peaaegu igas baaris maailmas.

Sorteeri

Hind

Saadavus

Guinness

Guinness


Julge tummine õlu Iirimaalt, millel on kuulus kreemjas vaht ja mida müüakse peaaegu igas baaris maailmas.

 

1759. aastal sõlmis noor Arthur Guinness lepingu Dublinis asuva vana ja lagunenud pruulikoja rentimiseks. Leping tehti 9000 aasta peale – nii suured ja ambitsioonikad olid mehe plaanid.
Sel ajal olid Iirimaal moes heledad ale-tüüpi õlled. Kõik pruulikojad tootsid neid. Noor pruulija võttis teise suuna: Guinness hakkas tegelema uue, vaikselt tõusuteel oleva tumeda ja rikkaliku porter-tüüpi õllega. Tänaseks on peamine tootmine kolinud Londonisse, vana legendaarne pruulikoda on aga muudetud interaktiivseks Guinnessi muuseumiks, mis on üks Iirimaa külastatavamaid turismiatraktsioone.

 

Guinness on esimene õlletootja Iirimaal, kes hakkab 19. sajandi keskel oma toodangut üle mere eksportima. See on järjekordne julge ettevõtmine, kuna toonaste ohtlike merereiside tõttu oli tavaline piirduda kodumaise turuga. Guinnessi musta õlut joodi juba 1858. aastal isegi nii kaugetes maades nagu Uus-Meremaa.


Pruulimeistrite sõnul eristab nende õlut ülejäänud õlledest kuus olulist tegurit. Guinnessist teevad Guinnessi röstitud oder ja humal, spetsiaalne pärm, Wicklow’ mägede vesi, täiuseni timmitud laagerdumisprotsess, kuulus kreemjas vaht ning lõpuks muidugi pruulimeistrite sajandite pikkuse kogemusega omandatud nipid.

 

Õlle mõnusat kreemisust aitab tagada nutikas leiutis. Tumeda õlle puhul ei ole soovitav tugev gaasilisus, samas aga armastavad kõik oma pindil mõnusat vahumütsi. Selle saavutamiseks lisatakse õllepurki enne selle sulgemist väike auguga kuulike. Sulgemise käigus tekitatakse purki surve, mille tulemusena osa õllest surutakse kuuli sisse. Kui purk avada, langeb surve järsult, õlu surutakse väga kiiresti läbi väikese ava kuulist välja ning tulemuseks on mõnusa kreemise vahumütsiga, kuid samas liigse gaasita märjuke.

 

Isevärki reklaamikampaaniad on samuti Guinnessi üks firmamärke. Näiteks heideti pruulikoja 200. sünnipäeva tähistamiseks 38 laevalt 6 nädala jooksul Atlandi ookeani 150 000 graveeringuga pudelit. Igas pudelis oli värviküllane tunnistus “Kuningas Neptuni kontorilt”, milles õnnitletakse Guinnessi tema sünnipäeval ning antakse luba pudelite vette heitmiseks. Veel oli pudelis voldikuke Guinnessi tehase ajalooga, eridisainiga kuldne Guinnessi logo ning juhtnöörid, kuidas meisterdada pudelist laualamp.


Selleks, et õigesti valada vaadist ideaalne pint Guinnessi õlut, on välja antud ametlik 6-astmeline juhend. Seal on muuhulgas kirjas täpne klaasi kaldenurga suurus valamise ajal ning kogu protseduur pikkus – 119,5 sekundit.

 

MIKS GUINNESS?


Kuulus kuulike
Guinnessi pruulikojas leiutatud rõhku kontrolliv ja õlle kreemisust hoidev kuulike hääletati brittide poolt 1991. aastal parimaks tehnoloogiliseks leiutiseks viimase 40 aasta jooksul.

 

Salajane ekstrakt
Õlle maitse tähtsaimaks komponendiks nimetavad tootjad nn “Guinnessi ekstrakti” – see on nii salajane koostisosa, et skeptikute arvates võib tegu olla reklaamitrikiga.

 

Iiri moodi
Guinness on ilmselt kuulsaim Iiri jook, mida on ka Iirimaa sümboliks peetud. Nende reklaamikampaaniates on alati tunda head Iiri huumorit.

 

Teeb ikka head
Teise maailmasõja ajal kinkis Guinness igale briti sõdurile jõuluks pindi õlut. Kuna enamik Guinnessi töötajaid oli rindel, tulid sõjaveteranid ning töötajad teistest pruulikodadest appi, et toota piisav kogus õlut, et iga sõdur saaks jõululõuna kõrvale nautida kuulsat tumedat. Ka hiljem toetas Arthur Guinness oma töötajate heaolu ning teisi sotsiaalselt olulisi ettevõtmisi, kogudes tuntust ka filantroobina. Guinness teeb ka täna koostööd erinevate heategevuslike organisatsioonidega ja mittetulundusühingutega.

Võta meiega ühendust