Skip to content
Johnnie Walker

Johnnie Walker

Maailma kuulsaim viski, mis on tänaseks müügil peaaegu igas riigis.

Sorteeri

Hind

Saadavus

Johnnie Walker

Johnnie Walker


Maailma kuulsaim viski, mis on tänaseks müügil peaaegu igas riigis.

 

Brändi sünd ulatub kahe sajandi tagusesse Šotimaa lääneosa linnakesse Kilmarnocki, kus taluniku pojana sündinud John Walker asus 15-aastasena juhtima isalt päritud väikest kauplust. 1820ndatel olid Šotimaal suured muutuste ajad. Inimesed liikusid maalt linnadesse, Euroopa oli kurnatud Napoleoni sõdadest, riikidevaheline kaubandus soikus ja Prantsusmaa brändi ei jõudnud enam Šotimaale. Algas kohaliku viski aeg – varem vaid enda tarbeks viskit valmistanud talumehed muutusid nüüd lugupeetud isikuteks. Paraku oli nende viskide kvaliteet ebastabiilne.

 

John Walkeril oli ärimehe vaistu – kuna nõudlus kvaliteetse viski järele aina kasvas, proovis ta tee, vürtside, veini ja majapidamiskaupade müümise kõrval kätt ka linnaseviskide segamisega. Peagi sai viskisegamisest tema tõeline kirg ning 1850. aastal pakkus ta esmakordselt maja seguviskit nimega Walker’s Kilmarnock Whisky. Johni poega Alexandrit, kes võttis äri isa surma järel üle, võrreldakse tänapäeval Bill Gatesiga. Tollal oli Kilmarnocki jõudnud raudtee, mis ühendas linnakest sadamaga. Alexander keskendus poes sajaprotsendiliselt viskile, tõi 1867. aastal välja Old Highland Whisky ja tegi nutikat müügitööd – leppis sadamas laevakaptenitega kokku, et need tema viski oma laeva võtaksid ja sihtpunktis maha müüksid.

Kaptenid olid viskimüügist huvitatud, kuna said kena komisjonitasu. Kiiresti muutus Alexandri viskisegu kättesaadavaks suuremates sadamates üle maailma. Seejärel tegi Alexander kaks olulist turundustrikki: võttis esimesena kasutusele kandilised viskipudelid, et need laevareisidel kindlamalt riiulil püsiksid, ning keeras pudelisildid 20 kraadi võrra viltu, et need kergemini silma torkaksid. 1889. aastaks, mil Alexander suri, oli Walkerite väike vürtspood muutunud tõeliseks rahvusvahelise haardega viskiäriks.


Isa surma järel jäi äri tema kahe poja kanda, kellest üks jätkas segamiskunsti täiustamist, teine aga pühendus müügitööle.

 

1908. palusid omanikud toonasel populaarsel Šoti kunstnikul Tom Brownel teha neile plakat. Kiiresti kritseldas kunstnik sammuva mehe. See visuaal oli otsustava tähtsusega – see eristas Johnnie Walkerit teistest Šoti viskitootjatest, kelle kuvandiks oli habemik mees šoti kildis torupilli mängimas.


Siin esitleti edasi sammuvat härrasmeest – kuju, millega oli lihtne samastuda igas maailma nurgas. 1909. aastal turule tulnud Black ja Red Label viskid olid juba sammuva mehe kujuga.


1920ndatel oli Johnnie Walker tuntud juba 120 riigis. 1934. aastal sai Johnnie Walker kuningliku tunnustuse ja volituse varustada viskiga Briti kuningakoda. Nüüdseks on viski surematuks tehtud tänu filmitegijatele ja laulukirjutajatele. Pärast filme “Blade Runner” ja “Raiders of the Lost Ark” oli joogist saanud ka kultuuriikoon.


Alates 1997 kuulub Johnnie Walker maailma suurimale joogikontsernile Diageo ning on šoti parimate viskide lipukandjana sammunud läbi terve maailma, võites tunnustust kõikjal. Maailmas on ligi 200 riiki – rohkem kui 180s neist müüakse Johnnie Walkerit.


Johnnie Walkeri tootevalikus on viis labelit, igal oma äratuntav iseloom.

 

MIKS JOHNNIE WALKER?


Kvaliteet
Uute maitsete segamine on oluline osa Johnnie Walkerist. Juba esimene John Walkeri seguviski oli inspireeritud uue maailma teedest ja vürtsidest, täna segab viskimeister dr Jim Beveridge julgelt traditsioone innovatsiooniga – katsetuste kvaliteet on alati kõrge.

 

Julged maitsed
Kõik segud saavad oma maitsed Šotimaa eri nurkade viskidest. Igale segule on omane sügavus ja hea tasakaal, lisaks pakub iga kergesti eristatav label oma nüansse.

 

Ikooniline disain
Kandilised pudelid, viltune silt ja värvid seeriate eristamiseks – kõik see teeb brändi pudelid sekundiga äratuntavaks.

 

Lõputu liikumine
Bränd on 200 aastat vana, kuid areneb aina edasi. Pole tabavamat sümbolit pidevale katsetustele ja uue otsimisele kui aina edasi sammuv mees.

 

How would you like contact us?